Aktywność przy dużej nadwadze


OD NADWAGI DO OTYŁOŚCI DROGA KRÓTKA...
Otyłość to choroba. Powstaje wtedy , gdy zbyt długo dostarczamy organizmowi zbyt dużo energii w stosunku do jej zużycia. W ten sposób już w kilka miesięcy z osoby z lekką nadwagą możemy zmienić się w osobę otyłą.
 
Aktywność przy dużej nadwadze to historia nie taka prosta. Wyjaśnijmy jednak na początek , czym jest duża nadwaga. Jeśli nie ćwiczysz, prowadzisz raczej siedzący tryb życia to Twój wskaźnik BMI nie powinien przekroczyć 25. 

OD NADWAGI DO OTYŁOŚCI DROGA KRÓTKA… Aktywność przy dużej nadwadze!

Otyłość to choroba. Powstaje wtedy , gdy zbyt długo dostarczamy organizmowi nadmiar energii w stosunku do jej zużycia. W ten sposób już w kilka miesięcy z osoby z lekką nadwagą możemy zmienić się w osobę otyłą Aktywność przy dużej nadwadze to historia nie taka prosta. Wyjaśnijmy jednak na początek , czym jest duża nadwaga. Jeśli nie ćwiczysz, prowadzisz raczej siedzący tryb życia to Twój wskaźnik BMI nie powinien przekroczyć 25.W sytuacji, gdy wynosi on ponad 30 , możesz już mocno drżeć. Stajesz się wtedy kobietą z otyłością I stopnia. I oczywiście im wyżej, tym gorzej aż do 40 i więcej, gdy mamy do czynienia z otyłością skrajną Wraz z przyrostem masy ciała, trudniej się poruszać, zwiększa się ryzyko cukrzycy, zmian sercowo-naczyniowych, zwyrodnień stawów etc etc Dlatego też, gdy mówimy o aktywności przy dużej nadwadze, musimy wziąć pod uwagę te wszystkie obciążenia. Z drugiej strony musimy mieć świadomość że tylko poprzez wzrost aktywności możemy poprawić swoje zdrowie i wygląd.

Aktywność przy dużej nadwadze Z UMIAREM .

Jak zatem powinna wyglądać aktywność przy dużej nadwadze? Każdy odpowiedzialny trener w pierwszej kolejności, będzie chciał zapoznać się z opinią lekarza na temat stanu zdrowia. Przygotuj się zatem do rozmowy na ten temat. Aktywność przy dużej nadwadze rozpoczynają ćwiczenia typu kardio. Na dzień dobry będziesz więc każdego dnia spacerowała, pływała, jeździła na rowerze czy też orbitreku. Tylko tyle. Co więcej, nie może to wyglądać tak, że po takim treningu padniesz z wywalonym językiem i dwa dni wytniesz życiorysu. Musisz pamiętać, by swoją przygodę ze sportem zacząć delikatnie. Wskazane jest umiarkowana intensywność ćwiczeń. Co to znaczy? Zakładam, że nie miałaś do czynienia z pulsometrami i różnego rodzaju przyrządami do pomiaru tętna. Nie bardzo wygodne jest tęż mierzenie tętna tradycyjną metodą, przykładając palce do nadgarstka… Hmmm, co zatem zrobić ? Najprostsza do zastosowania jest metoda „idź i mów”. Wykonując ćwiczenia kardio, powinnaś móc swobodnie rozmawiać. Gdy złapiesz zadyszkę koniecznie zwolnij.

WSZYSTKO W SWOIM CZASIE

 Zwykle, gdy trafiają do mnie dziewczyny z nadwagą zachowują się tak, jakby na jednym treningu chciały zrzucić cały zbędny balast. Muszę się nieźle nagimnastykować, by wyjaśnić im, ze nie tędy droga. Aktywność przy dużej nadwadze to przede wszystkim systematyczność i wytrwałość. Pojedyncze zrywy prowadzą donikąd i, podobnie jak w przypadku diet cud, efekt jest krótkotrwały złudny Cenniejsze są codzienne, ale umiarkowanie intensywne treningi połączone ze zmianami trybu życia codziennego. Zamiast wjeżdżać windą, wybierz schody. Przejdż jeden przystanek dalej niż zwykle. Na zakupy idź piechotą. Dopiero po kilku tygodniach takiej umiarkowanej aktywności kardio, wprowadzamy ćwiczenia wzmacniające w celu budowania masy mięśniowej. Ćwiczenia oporowe z masą własnego ciała lub niewielkim obciążeniem w postaci hantli, butelek z wodą, kamieni itp. wykonywać powinnaś 2-3 razy na tydzień, uzupełniając treningi kardio… Ale to już inna historia,o której wkrótce też opowiem.

POWIEM TO JESZCZE RAZ !!!

Pamiętaj o podstawowych zasadach zdrowej aktywności przy dużej nadwadze: – każdego dnia wykonuj ćwiczenia kardio o umiarkowanej intensywności przez 60-90 min. – wprowadź zmiany w codziennym życiu , by stawało się ono aktywniejsze – po kilku tygodniach wprowadź trzy sesje tygodniowo ćwiczeń wzmacniających – bądź systematyczna i cierpliwa. Nie przytyłaś w miesiąc, więc w miesiąc nie schudniesz. POWODZENIA !!!

 

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Kamilla Knitter

Mam 39 lat. Mama. Fitnessmaniaczka. Polonistka. Takie zestawienie to mieszanka wybuchowa, ale daję radę. Każdego dnia pomagam kobietom odkryć tkwiące w nich Piękno. Walczę z wszechogarniającymi dietami, ucząc, że dbałość o ciało to przede wszystkim zdrowe żywienie i rozsądna aktywność , a nie głodówki i treningi rodem ze szkoły przetrwania. Udowadniam, że sport naprawdę może być przyjemnością :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*