10 nawyków żywieniowych, które pomogą tobie być FIT !

W dzisiejszych czasach pozostać sprawnym i zdrowym to duże wyzwanie szczególnie, gdy jesteś zabiegany w ciągu całego dnia. Jeśli chcesz jeszcze lepiej zadbać o swoje zdrowie,zerknij tu! Oto 10 nawyków żywieniowych, które zmienią Twój dzień.

Codzienne obowiązki, bieganie między domem, jedną pracą, drugą pracą, szkołą dziecka, obowiązkami w domu i milionem innych spraw „do zrobienia” powoduje, że bardzo często swoje zdrowie spychamy na drugi plan stosując ewentualnie witaminy w formie tabletek, by w przelocie, „zadbać” o siebie. Otwierasz szeroko oczy ze zdziwienia, gdy słyszysz od znajomych słowa” Jakoś tak dziwnie wyglądasz! Chora jesteś?” Rozumiem to. Naprawdę . Rozumiem, że  może się nie chcieć planować jadłospis na cały tydzień dla domowników. Gdy dochodzi gotowanie trzech rożnych posiłków, gdyż partner uwielbia gulasz, którego nie jada dziecko-wegetarianin lub nie je klusek bo uczulone na gluten – ręce i głowa naprawdę mogą boleć. Proponuję jednak, by wcielić w życie już od dziś kilka porad żywieniowych, dzięki którym mimochodem będziesz dbać o siebie od środka. Zapoznaj się z nimi. Może już kilka stosujesz! Stosowane dłużej staną się nawykami, a ich już tak łatwo nie porzucisz.

Oto 10 nawyków żywieniowych specjalnie dla Ciebie!

1.Pożegnaj się z cukrem. Nie dosładzaj soków, deserów. Użyj ewentualnie stewii ,czy słodzików typu erytrol do pieczenia. Miód choć zdrowy, to  też  źródło węglowodanów prostych, dający ekspresową dawkę energii ,jednak kaloryczny. Ogranicz jego spożycie. Rozpocznij od mniejszej ilości cukru w kawie i herbacie.

2. Warzywa i owoce to jest to! Jeśli zamienisz niezdrowe przekąski na jabłko, słupki marchewki – będzie bardzo dobrze ! Nie namawiam Cię do porzucenia wszystkich ulubionych batonów, cukierków zjadanych gdy nikt nie patrzy czy chipsów. Proponuję inaczej . Zamiast 5cukierków -zjedz 2 i słupki marchewki . Zamiast  całej dużej paczki ulubionych chipsów kup porcję 20g i pochrup do tego  garść migdałów czy zjedz kubeczek naturalnego jogurtu z kawałkami świeżego mango czy połówką banana. Liczy się każda, nawet drobna zmiana na lepsze!

vegetables-1584999_1280

3. Ogranicz spożycie tłustej wieprzowiny na rzecz ryb , chudego drobiu. To źródło białka jest znakomitym chudym budulcem mięśni . Jeśli chodzi o ryby to najlepszym sposobem na wprowadzenie ich do diety jest przygotowanie sałatek .

4.Ogranicz spożycie nabiału. Organizm ludzki źle toleruje przetwory mleka krowiego. Znaczna ilość ludzi nie jest tego świadoma. Mleko krowie to zbędne źródło cukru i tłuszczu. Polecam domowe mleko migdałowe czy kokosowe. Dzienną dawkę wapnia możesz dostarczyć sobie jedząc kapustę, brokuły, szpinak dlatego warto nimi zastępować mleko.

5.Usiądź i zjedz. Przy stole, na ładnym talerzu i z wyłączonym telewizorem .Bez pośpiechu. Bądź zajęty tylko posiłkiem.

6.Wyznacz stałe godziny przynajmniej trzech głównych posiłków. Idealnie by jadać co trzy godziny pamiętając o dwóch drobnych zdrowych przekąskach między śniadaniem, obiadem i kolacją.

salad-1672505_1280

7.Pij wodę w odpowiednim momencie. Jeśli chcesz ograniczyć ilość spożywanego pokarmu, napij się 10 minut przed jedzeniem . Z kolei po posiłku daj czas żołądkowi, by soki trawienne zaczęły rozprawiać się z pysznosciami w brzuchu zanim zalejesz wszystko wodą. Zaznacz pisakiem linie na butelce z wodą, a przy nich godziny, do których masz wypić kilka łyków wody. Ten pomysł się bardzo dobrze sprawdza. W ten sposób z łatwością wypijesz 1,5 l wody przed godziną 16:00.

plastic-bottle-60472_1280

8.Jedz powoli dokładnie przeżuwając każdy kęs. Zakończ posiłek tuż przed momentem, gdy poczujesz ból rozepchanego żołądka. Mózg potrzebuje około 20 min by dać tobie znać, że jesteś najedzony.

9.Pij kawę jeśli ją lubisz .  Jednakże ogranicz jej spożycie do dwóch filiżanek dziennie. Kofeina w kawie czy teina w herbacie utrzyma twoją czujność na przyzwoitym poziomie. Wszelkim napojom energetycznym powiedz kategorycznie nie!

10. Na koniec……znajdź czas na tylko swoje przyjemności . Masz do tego prawo ! Regulacja brwi, dłuższy pobyt u kosmetyczki, choćby  30 min z ulubioną książką, kino z koleżanką czy spotkanie poza domem to  nie przywilej to OBOWIĄZEK by czuć się ze sobą dobrze i by zadbać o własną psycho-fizyczną jedność !

feet-1567104_1280

 Powodzenia!

 

 

Pozdrawiam,

Mrs Zakręcona Ryba

 

 

 

 

źródło: www.lifehack.org

 

 

 

 

 

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Mrs. Zakręcona Ryba

Justyna Misiewicz Niepoprawna optymistka. Z tysiącem pomysłów na nowy dzień i wiecznym głodem nowych wyzwań. Wyrafinowana entuzjastka życia i kuchni. Wulkan energii, która miewa czasami szare dni, a któż ich nie ma. Uzależniona od zapachu skóry naturalnej, świeżo mielonej kawy i czekoladowych słodkości, a przede wszystkim dużych dawek adrenaliny. Na co dzień przekracza granice własnego komfortu trenując CrossFit, jeżdżąc na rolkach biegowych. Znana z zamiłowania do stanu wiecznego "przemieszczania się". Prywatnie powiela schemat: żona, mama wspaniałego syna i właścicielka kotki o imieniu Charlotte ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*