KOBIETO, ŁAP CIĘŻARY!!!

Kobiety często bronią się przed siłownią rękami i nogami. Bawią się w zumbę, aerobiki, chodzenie godzinami na bieżni, w najlepszym razie lekkie ćwiczenia wzmacniające. Generalnie cel jest z reguły jeden i wciąż ten sam – SPALAĆ TŁUSZCZ. Jeśli do tego dodamy dietę z pogranicza anoreksji, efekty przyjdą szybko, ale…

DLACZEGO AEROBIK CUDÓW NIE ZDZIAŁA?

Kobiety często bronią się przed siłownią rękami i nogami. Bawią się w zumby, aerobiki, chodzenie godzinami na bieżni, w najlepszym razie lekkie ćwiczenia wzmacniające. Generalnie cel jest z reguły jeden i wciąż ten sam – SPALAĆ TŁUSZCZ. Jeśli do tego dodamy dietę z pogranicza anoreksji, efekty przyjdą szybko, ale…
Niech dotrze do Was raz na zawsze, ze efekty takiegoż tylko spalania będą co najmniej nieciekawe. Jako że zwykle sposób zbijania tkanki tłuszczowej jest nieprawidłowy, efekty takiej kuracji bywają dość mizerne. Zwykle dziewczyny katują się godzinami na bieżni i z radością zauważają spadek wagi. W tej euforii umyka jedno-szybka utrata masy mięśniowej. W efekcie skóra staje się wiotka, by nie powiedzieć sflaczała. Brzuch zamiast stać się płaski i twardy, prezentuje nadmiar opadającej skóry ( tak – to ten flak, o którym często mówisz) . Odchudzone pośladki mają mniej centymetrów, ale nie są bynajmniej podniesione i jędrne. Nie wspomnę o ramionach, które u kobiet lecą w zawrotnym tempie i stają się wiszącymi firankami powiewającymi na wietrze.
Niestety, naprawić efekty złego odchudzania jest niezmiernie trudno. Często jest to rezultat niemal nieodwracalny i pozostaje zainwestować w operacje plastyczną.
Tylko po co? Czy nie lepiej odchudzać się z głową i pracować nad konkretnymi partiami ciała ?

NIE CHCĘ ZMIENIĆ SIĘ W MIĘŚNIAKA!

„Nie chcę wyglądać jak facet”; „ Nie chcę, by urosły mi mięśnie” – to najczęstsze argumenty kobiet, wzbraniających się przed dźwiganiem ciężarów.
Uwierzcie, NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI.
Ważną rolę w budowaniu masy mięśniowej odgrywa testosteron – hormon powodujący wzrost mięśni. Organizm mężczyzny wytwarza go dziesięć razy więcej niż organizm kobiety. Jedyną zatem możliwością, by mięśnie kobiety mocno się rozwinęły jest aplikowanie syntetycznej odmiany tego hormonu.
Zakładam, że nie interesuje Cię takie rozwiązanie, zatem śmiało możesz dźwigać ciężary bez obaw, że zatracisz swoją kobiecość.

DLACZEGO WARTO PRZERZUCAĆ ŻELASTWO?

1. ZYSKUJĄC MIĘŚNIE- TRACISZ TŁUSZCZ.
Mięśnie potrzebują do pracy znacznie więcej energii niż tkanka tłuszczowa ( zużywają około 70-100 kcal/ kg podczas gdy tłuszcz- ok. 3 kcal/ kg)
Rozwijając zatem mięśnie, przyspieszasz spoczynkową przemianę materii, a co za tym idzie – spalasz tkankę tłuszczową .
Szczególnie ważne staje się to po trzydziestce, gdy metabolizm z każdym rokiem staje się wolniejszy.

2. BROŃ NA OSTEPOROZĘ.
Trening oporowy poprawia gęstość mineralną kości, a zatem doskonale chroni przed osteoporozą. Zaleca się go w profilaktyce tego schorzenia.

3. POPRAWA WYDOLNOŚCI I SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ.
O tym mówić nie trzeba, bowiem każda forma aktywności ruchowej podnosi wytrzymałość i sprawność organizmu.

4. IDEALNA SYLWETKA.
Odpowiednio dobrane ćwiczenia siłowe potrafią poprawić całe ciało, ale i poszczególne jego partie. Ćwiczenia bowiem, często izolowane, pomogą w ukształtowaniu pośladków, ud czy ramion. Wystarczy tak skomponować program treningowy, by skupić się na najbardziej newralgicznych punktach, nie pomijając oczywiście pozostałych.

5.PEWNOŚĆ SIEBIE.
Widoczna poprawa jakości sylwetki sprawia, że wzrasta poczucie własnej wartości i atrakcyjności. Przestajesz się zadręczać, marudzić, bowiem każdy trening to wybuch hormonów szczęścia.
Pomaga w tym wszystkim dodatkowo sen, który dzięki ćwiczeniom staje się mocniejszy i bardziej efektywny.

JAK ZACZĄĆ, CZYLI DOBRY TRENER POSZUKIWANY…

„Zabawki”, z którymi spotykasz się na siłowni niekoniecznie muszą być Tobie znane. Dlatego warto na początku swej drogi porozmawiać z kimś bardziej doświadczonym. Najlepiej, gdyby był to certyfikowany trener fitness. Zwróćcie uwagę na to, w jakiej szkole ukończył on kurs instruktorski.
Podczas wstępnej konsultacji trener zapyta Cię zapewne o stan Twojego zdrowia ( w razie potrzeby zleci wykonanie podstawowych badań) oraz o Twój cel; sprawdzi stan Twojej sprawności fizycznej oraz wydolność, a następnie zaproponuje wstępny plan działania. Kolejne treningi to wprowadzenie, które powinno trwać około 4-6 tygodni i podczas którego poznasz działanie podstawowych maszyn oraz będziesz uczyła się poprawnej techniki.

WARTO ZARYZYKOWAĆ ? SAMA ODPOWIEDZ SOBIE NA TO PYTANIE.

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Kamilla Knitter

Mam 39 lat. Mama. Fitnessmaniaczka. Polonistka. Takie zestawienie to mieszanka wybuchowa, ale daję radę. Każdego dnia pomagam kobietom odkryć tkwiące w nich Piękno. Walczę z wszechogarniającymi dietami, ucząc, że dbałość o ciało to przede wszystkim zdrowe żywienie i rozsądna aktywność , a nie głodówki i treningi rodem ze szkoły przetrwania. Udowadniam, że sport naprawdę może być przyjemnością :)

Jeden komentarz na temat “KOBIETO, ŁAP CIĘŻARY!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*