Czym jest CROSSFIT?

Poznaj CROSSFIT. Pragnę go bardziej niż mleczną czekoladę, niż słońca w mroźny dzień, niż kawy o poranku!

Może stanie się i Twoją pasją !

Dawno, dawno temu w Ameryce…

CROSSFIT powstał w 2000 roku, kiedy Amerykanin  Greg Glassman zaczął używać tego programu do trenowania kalifornijskiej policji, a potem żołnierzy, marines i strażaków. Inni mogliby rzec, że jego początek sięga gimnastycznego zacięcia Grega Glassmana w czasach gdy był nastolatkiem i rozpoczynał swoją przygodę z lekkoatletyką….

Czym jest CROSSFIT?

To trening siłowo-kondycyjny, który pozwala na wszechstronny, fizyczny rozwój ciała. Znacząco wpływa na wzrost siły i masy mięśni, przyczynia się do polepszenia pracy układu krążenia, precyzji ruchu, równowagi, szybkości, sprawności, zwinności, wytrzymałości i wielu cech psychomotorycznych, które umożliwiają progres na treningu jak i pozytywnie wpływają na jakość funkcjonowania w życiu codziennym.

weights-869225_1280

Połączenie ćwiczeń siłowych i wytrzymałościowych, w ramach treningu Crossfit, pozwoli Tobie w szybkim tempie zbudować mięśnie i spalić tłuszcz, by odsłonić wysportowaną sylwetkę*.

W tym momencie powinieneś zauważyć gwiazdkę *. Ona zawsze coś oznacza 🙂 . Tu również. A mianowicie… by w szybkim tempie zbudować mięśnie i spalić tkankę tłuszczową, oprócz  dosłownie rzeźni, potu, łez, przekleństw na treningu, należy uwzględnić zdrowe , dobrze zbilansowane posiłki, które spotęgują Twoje treningowe efekty.

Czy pamiętasz tekst „Jesteś tym, co jesz”? To prawda. Zakoduj go i szanuj siebie również od wewnątrz. A jeśli masz wątpliwości co do właściwych reguł żywienia, umów się na wizytę z dietetykiem. On odpowie na Twoje wszelkie pytania!

salad-374173_1280

Wracając do treningu…. co ważne, jego intensywność można łatwo dostosować do Twoich możliwości jako początkującego (zaawansowanego w boju również) – profesjonalnie przygotowany trener, posiadajacy odpowiedni certyfikat Crossfit Level-1 lub Crossfit Level-2 czy Crossfit Level-3 Trainer Certificate zrobi to właściwie przy jednoczesnej nauce poprawnej techniki ruchu. Ty również możesz pozwolić sobie na regulację natężenia ćwiczeń robiąc katorżniczy trening aż do mdłości czy ćwiczyć na 50% swoich możliwości.

Przed i po…

Jak w profesjonalnym, odpowiedzialnym  podejściu do jakiegokolwiek sportu, i tu oprócz głównego treningu czyli WOD, zestaw ćwiczeń poprzedzony musi być kilkunastominutową rozgrzewką dynamiczną i statyczną oraz zakończony  rozciaganiem. Zwróć na to uwagę, gdy będziesz obecny na tego typu zajęciach. A dlaczego tak ? Dlatego by ograniczyć do minimum ewentualną kontuzję.

img_20161110_150038

zdjęcie:Daniel Kaczmarek.

Oto mój PLAC ZABAW. Sala do ćwiczeń Crossfit w Iron Gym Gniezno. 

WOD

Zestaw ćwiczeń danego dnia zwany jest WOD (Workout of the day – trening dnia). Jest on wykonywany zawsze na czas i składa się z kilku pozycji, które wykonuje się zazwyczaj kilkanaście do dwudziestu kilku minut lub dłużej.

Przed nim jest zazwyczaj BUY IN czyli tzw. wkupne. Pewnego rodzaju wstęp. Kilka mało obciążających ćwiczeń np. parę pompek, burpees -pompka z wyskokiem, kilkaset metrów biegu na bieżni czy głębokie przysiady -squats. Dalej -moment na  naukę i doskonalenie techniki. Jest także BUY OUT, na zakończenie, tuż po głównym WOD , a przed rozciaganiem.

Nazwa odrębnego ćwiczenia, wchodzącego w skład WOD, podawana jest przez trenera, który zapisuje cały trening na tablicy w języku angielskim ( np. squats, wall ball shots, pull-ups, czy handstand push-ups /press-ups). Tak, język angielski dominuje na tablicy jako uniwersalny zapis, który w tej formie jest czytelny dla trenujących Crossfit na całym świecie np. w Rosji, Japonii, Francji czy Hiszpanii oraz dla Ciebie i dla mnie.  Gdy zechcesz wykonać znaleziony w Internecie ciekawy workout of the day – będziesz dzięki temu wiedzieć wszystko!

kettle-bell-592905_1280

Każdy WOD ma swoją nazwę, jednak o tym w następnych artykułach, jak  również słowniczek kilkunastu głównych pojęć, ćwiczeń w ramach WOD oraz kilka innych istotnych kwestii, na które warto zwrócić uwagę!

Tych 600 słów, które właśnie przeczytałeś / przeczytałaś to dopiero początek. Zaledwie konieczny wstęp, by nieco zanurzyć się w opisywanym przeze mnie treningu. Treningu, który pokochałam!     Niedługo, razem z moimi kompanami i trenerem, będę obchodzić pierwszą rocznicę 🙂 trenowania.

Ciąg dalszy nastąpi niebawem !
A tym czasem ubieraj się ciepło, by przeziębienie nie pokrzyżowało Tobie codziennych planów, w tym także tych sportowych !

 

Pozdrawiam,

Mrs. Zakręcona Ryba 

 

 

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Mrs. Zakręcona Ryba

Justyna Misiewicz Niepoprawna optymistka. Z tysiącem pomysłów na nowy dzień i wiecznym głodem nowych wyzwań. Wyrafinowana entuzjastka życia i kuchni. Wulkan energii, która miewa czasami szare dni, a któż ich nie ma. Uzależniona od zapachu skóry naturalnej, świeżo mielonej kawy i czekoladowych słodkości, a przede wszystkim dużych dawek adrenaliny. Na co dzień przekracza granice własnego komfortu trenując CrossFit, jeżdżąc na rolkach biegowych. Znana z zamiłowania do stanu wiecznego "przemieszczania się". Prywatnie powiela schemat: żona, mama wspaniałego syna i właścicielka kotki o imieniu Charlotte ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*