Dietetyczny pleśniak kokosowy

Lubisz kokosowy posmak? Jeśli tak, to ten dietetyczny pleśniak z pewnością Tobie zasmakuje. Przepis wygrzebałam gdzieś już dawno temu, ale jakoś nie miałam weny, żeby go wypróbować, aż wreszcie, w ubiegły czwartek, nadarzyła się okazja. Zrobiłam więc zapas daktyli i wiórków kokosowych, i wyszło mi coś absolutnie przepysznego!

Dietetyczny pleśniak kokosowy – składniki

Trochę może Was ostraszyć ta lista, która wprawdzie nie jest jakoś mocno „rozwinięta” ale to ciasto trzywarstwowe. Niech Was jednak nie przeraża ten fakt bo w gruncie rzeczy tego pleśniaka robi się naprawdę szybko. Czego zatem potrzebujemy?

Spód:

  • mąka kokosowa – 1 szklanka
  • olej kokosowy – 2 łyżki
  • wiórki kokosowe – 0,5 szklanki
  • żółtka – 3 sztuki
  • ksylitol do smaku – ale ja już nie słodziłam. Wiórki i mąka kokosowa są dość słodkie.

Środek:

  • daktyle

Góra:

  • białka – 3 sztuki
  • wiórki kokosowe – 1 szklanka
  • ksylitol – jeśli chcecie dosładzać

Dietetyczny pleśniak kokosowy – przygotowanie

Wszystko pójdzie szybko, więc warto ustawić od razu piekarnik na górną i dolną grzałkę na 170 stopni (chociaż ja piekłam w 180). Ze składników na spód zagniatamy ciasto. Wykładamy nim blaszkę wysmarowaną olejem kokosowym i wyłożoną papierem do pieczenia.

Namaczamy wcześniej daktyle, odsączamy, blendujemy je na dość gładką masę. Wykładamy na ciasto tak, aby warstwa miała przynajmniej 1 cm grubości. Daktyle można zastąpić np. dżemem domowej roboty – nie słodzonym.

No i teraz góra. Ubijamy na sztywno białka. Dodajemy ksylitol i wiórki, delikatnie mieszamy i wszystko wylewamy na ciasto dokładnie rozprowadzając. Teraz nasz dietetyczny pleśniak kokosowy może wjechać do piekarnika na około 25-30 minut. Pozostaje mi życzyć smacznego 🙂

dietetyczne ciasto

kokosowy pleśniak

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*