Siłownia okiem kobiety. Część 2 : biegnij…biegnij, czyli intymne spotkanie z kardio.

Jeśli dotąd Twoją ulubioną czynnością był leżing kanapowy a aktywność ograniczałaś do cotygodniowego sprzątania, zacznij od kardio.

Kardio czyli inaczej trening wytrzymałościowy ma na celu poprawę wydolności serca i ogólnej kondycji.

Oczywiście spala przy tym całkiem nieźle tkankę tłuszczową.

Do ćwiczeń kardio zalicza się m.in. marsze, marszobiegi, biegi długodystansowe, jazda na rowerze, wchodzenie po schodach, pływanie itp

Siłownie oferują całe spectrum mniej lub bardziej fantazyjnym maszyn do kardio, które monitorują przebyty dystans, tętno, ilość spalonych kalorii.

Poznajcie najpopularniejsze z nich i od nich też zacvznijci9e swoją przygodę w klubie fitness.

1. Bieżnia.

Najbardziej chyba popularna kardiomaszyna.

Pierwsze wejście może być nieco szokujące. Na pulpicie ustaw kąt nachylenia oraz prędkość. Możesz też włączyć specjalny program interwałowy ( jednak to już opcja dla zaawansowanych).

Zacznij od minimalnego kąta nachylenia i umiarkowanej szybkości. Niech to będzie raczej żwawy marsz niż bieg.

Maszerując, angażujesz do pracy mięśnie nóg, brzucha i pośladków. Im większy kąt nachylenia , tym bardziej pracują pośladki 🙂

11823010_1664857703731779_3610601996662783952_o

2. Rowerek stacjonarny

Działanie jego jest analogiczne do jazdy na rowerze  terenowym. Również tutaj ustawiasz parametry jazdy. Możesz zwiększyć lub zmniejszyć opór i jechać wolniej lub szybciej. Możesz również włączyć program interwałowy.

Jest to o tyle korzystniejsza od bieżni maszyna, gdyż nie obciąża stawów. W związku z tym bardzo wskazana dla osób otyłych.Pamiętaj o poprawnym ustawieniu wysokości. Siedząc na siodełku, postaw stopę na pedał- kolano musi być lekko ugięte.

 

11754439_1664857680398448_2075338425309294615_o

3. Stepper

Jest to wyjątkowo prosta maszyna , imitująca wchodzenie po schodach. Świetnie angażuje mięsnie nóg i pośladków.

mini-stepper-kettler

4. Ergometr wioślarski

Pracując na tej kardiomaszynie imitujesz ruch wykonywany podczas pływania łodzią. Wyciągasz linę przytwierdzoną do maszyny i ciągniesz ja do brzucha, przy jednoczesnym uginaniu i prostowaniu nóg.

Tutaj pracują nie tylko mięśnie nóg i brzucha, ale również pleców i ramion.

1919144_10204506969107886_8902375195950827300_n

5. Orbitrek

Również jest bardzo popularną maszyną do kardio. Przypomina trening „nordic walking” – przy ruchu pracują ręce i nogi.

Podobnie jak w przypadku rowerka czy bieżni, tutaj również możesz ćwiczyć wolniej lub szybciej z większym lub mniejszym oporem.

Trening na orbitreku wymaga zaangażowania całego ciała.

 

11264447_1664857740398442_6997759112080319568_o

6. Schody

To chyba moja ulubiona maszyna kardio. Przypomina ruchome schody, z tą różnicą ze również możesz dostosować trening do swoich potrzeb.

To maszyna, na której mocno poczujesz swoje pośladki 🙂

stairmasterstepmill7000pt_n_l

Oczywiście  wszystkie te maszyny możesz zastąpić treningami w terenie. Tutaj jednak masz możliwość monitorowania swoich poczynań.

W następnej części pokaże Tobie najpopularniejsze maszyny siłowe. 🙂

 

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Kamilla Knitter

Mam 39 lat. Mama. Fitnessmaniaczka. Polonistka. Takie zestawienie to mieszanka wybuchowa, ale daję radę. Każdego dnia pomagam kobietom odkryć tkwiące w nich Piękno. Walczę z wszechogarniającymi dietami, ucząc, że dbałość o ciało to przede wszystkim zdrowe żywienie i rozsądna aktywność , a nie głodówki i treningi rodem ze szkoły przetrwania. Udowadniam, że sport naprawdę może być przyjemnością :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*