Dietetyczny snickers jaglany – mega słodki!

To ciasto albo ma swoich zwolenników, albo przeciwników. Trzeba lubić słodycz, żeby je przełknąć, zwłaszcza, jeśli od kilku miesięcy jest się na diecie. Dietetyczny snickers jaglany jest tak słodki, że aż dziób wykręca 😉 Ale zdrowy, z dobrych składników i NAWET z domowym karmelem. Chcecie przepis? A proszę bardzo!

Nie ma tu jajek, ani mąki, ani nawet piec go nie  trzeba. Czyli w sumie , ciasto idealne, chociaż jednak z dość drogich składników. Ale miłośnikom kokosa i orzechów na pewno zasmakuje, więc warto przy jakiejś specjalnej okazji pokusić się o jego przygotowanie.

Dietetyczny snickers jaglany – składniki

Spód:

  • daktyle – 1 szklanka (warto węszyć za nimi w promocji) . Musimy je namoczyć w gorącej wodzie 2 godziny przed użyciem
  • wiórki kokosowe – 2 szklanki (można wymienić na orzechy, ale te też trzeba wcześniej moczyć , i nie polecam, z wiórkami lepsze)
  • naturalna wanilia – pół łyżeczki. Można zastąpić aromatem
  • odtłuszczone kakao lub karob – 2 łyżki

Jaglana masa:

  • kasza jaglana – 1 szklanka (mowa o suchej)
  • olej kokosowy – 1 łyżeczka
  • mleko roślinne lub woda – 2,5 szklanki (u mnie było sojowe)
  • miód, albo syrop z agawy – 7 łyżek . Można też zastąpić słodzikiem
  • pasta kokosowa – 200 gram. polecam z netto. Do tego ładny słoiczek 🙂 Mega smaczna. aż chce się ją łyżką wyjadać.
  • sok z cytryny – 2 łyżki.

Domowy karmel

  • masło orzechowe – 2 łyżki (dobrej jakości, bez dodatku olejów
  • orzeszki ziemne – nie solone (chociaż solone też by pasowały), mniej więcej 3/4 szklanki
  • mleczko kokosowe – 250 gram. Najtaniej chyba w Piotrze i Pawle.
  • cukier kokosowy albo trzcinowy – ma być brązowy – 4-5 łyżek.

Dietetyczny snickers jaglany – przygotowanie

Zaczynamy od spodu. Wszystko, prócz kakao mielimy blenderem i tworzymy z całości kulkę, wykładamy całość na spód formy, równomiernie rozprowadzając.

Teraz masa nugatowa. Do gotującego się mleka (ew.wody) wsypujemy naszą kaszę jaglaną z dodatkiem oleju kokosowego i pozostawiamy na około 15 minut na wolnym ogniu – pod przykryciem. Kasza musi wchłonąć cały płyn.

Kiedy ostygnie, dodajemy do niej pozostałe składniki i miksujemy na gładką masę, po czym wylewamy całość na nasz spód.

No i najlepsze- domowy karmel. Cukier na patelnię, zalewamy mlekiem kokosowym i podgrzewamy . Kiedy już bulgocze, zmniejszamy ogień i gotujemy tak długo, aż masa zacznie gęstnieć.

Na nasz nugat wykładamy orzeszki, i zalewamy wszystko karmelem. A później do lodówki – najlepiej na całą noc. Ale przyznam , że trudno nie spróbować przed porankiem 🙂 SMACZNEGO!

snickers-jaglany

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*