Finger food – fit rolada z pastą z makreli i papryką

Ta fit rolada, to tak naprawdę omlet, albo jajecznica nawet, bo w bazie nie ma innego składu, jak tylko jajka. Jej kolor zawdzięczamy spożywczemu barwnikowi, ale nie trzeba wcale go dodawać. Dodatki? W sumie naszą pastę z makreli i paprykę można by zastąpić czymś innym. Ale na naszym stole znalazła się właśnie taka wersja. 

Fit rolada z opcji finger food – składniki

  • 4 jajka – dość duże najlepiej, ale zależy jaką masz blaszkę, ja piekłam na niewielkiej, kwadratowej
  • wędzona makrela – dokładnie obierajcie z ości (dałam około 300 gram)
  • papryka konserwowa – kilka większych kawałków
  • jogurt naturalny – 2 łyżki
  • przyprawy do smaku – makrela jest dość słona ale sypnęłam trochę soli, i ziołowego pieprzu, oraz papryki

Fit rolada – jak zrobić?

Proponuję najpierw ogarnąć bazę. W tym celu oddzielamy białka od żółtek i ubijamy je na sztywną pianę. Następnie wmiksowujemy żółtka, i przyprawy. Wylewamy wszystko na blachę, wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy jakieś 10 minut  w piekarniku nagrzanym do 200 stopni – grzałka góra i dół, ale bez termoobiegu, bo nam wysuszy cały „placek”

W między czasie przygotowujemy farsz z makreli (obranej) , jogurtu i przypraw. Wszystko razem  blendujemy na gładką masę. Paprykę kroimy w kosteczkę i mieszamy z masą makrelową.

Kiedy ciasto się upiecze, odklejamy je od papieru. Rozsmarowujemy na nim naszą makrelową pastę i ciasno zwijamy jak naleśnik. Owijamy aluminiową folią i wkładamy na kilka godzin do lodówki. A później kroimy w cienkie plastry i zajadamy. Dobre jest 😉 Tylko – mówię raz jeszcze – UWAŻAJCIE na ości 🙂

finger food

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*