Sernik dietetyczny z mąką jaglaną

Sernik lubi chyba każdy. Na szczęście, można z nim tak kombinować, że uda się upiec i taki w wersji fit. Mój sernik dietetyczny jest dość mocno odchudzony, chociaż tym razem nie wykorzystałam odtłuszczonego twarogu. Ale jeśli dodacie taki odtłuszczony, będziecie mogli zjeść go więcej 🙂

Sernik dietetyczny – składniki

  • chudy ser biały, twaróg – 500 gram
  • 3 jajca
  • olej kokosowy – 2 łyżki (takie dość czubate, w postaci półpłynnej)
  • mąka jaglana – 4 łyżki
  • ksylitol – 6 łyżek (ale powiem Wam, że mój dietetyczny sernik wyszedł dość słodki, dałabym następnym razem 4 łyżki)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • wanilia

Sernik dietetyczny przygotowanie

Rozpoczynamy od włączenia piekarnika, bo ciasto zrobimy raz dwa. 180 stopni. Grzałka góra i dół ale bez termoobiegu – wysuszy.

Ubijamy białka na sztywną pianę. W drugiej misce miksujemy olej kokosowy, żółtka i ksylitol. Później dodajemy ser, następnie mąkę i proszek do pieczenia. No i wanilię. A na koniec mieszamy delikatnie z ubitym białkiem.

Ciasto wykładamy na blachę z papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika. Jak już się upiecze – po 50 minutach (ale musicie wyczuć swój piekarnik) wyłączcie grzanie i uchylcie drzwiczki. Niech nasz dietetyczny sernik wystygnie sobie w piekarniku.

Wiadomo, że jak to sernik – najlepszy na drugi dzień, po całonocnym chłodzeniu w lodówce. Smacznego 😉

fit sernik

sernik jaglany

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*