KRUSZWICA – zapomniana, a jaka piękna.

Razem z moją młodszą córką czasami wybieram się w poszukiwaniu malowniczych miejsc w naszej okolicy. Kruszwicę i jej uroki odkryłyśmy zupełnie przypadkiem. Naszą wycieczkę miałyśmy zakończyć zwiedzaniem Torunia. Niestety po drodze napotkałyśmy niekończący się korek i stojąc pod kierunkowskazem „Kruszwica 25 km” zboczyłyśmy z drogi. Nie żałowałyśmy decyzji.

Przyszła wiosna. Kolejny weekend ma nas raczyć słońcem. Może warto wybrać się na małą wycieczkę. Polecam serdecznie urokliwe miasteczko niedaleko Gniezna.

Większość z nas Kruszwicę zwiedzał na wycieczce szkolnej. Mi one teraz nie kojarzą się dobrze. Wszystko na czas. Nie można było zatrzymać się na dłuższą chwilę w miejscach , które nas zachwycały. Poza wieżą zamkową niczego więcej nie pamiętałam z tego ciekawego miejsca. Teraz wiem , że to urokliwe miejsce by spędzić tam np. rodzinną niedzielę.

rynek-kruszwica

Rynek Kruszwicy nas zachwycił. Byłyśmy tam wiosną więc tonął w zieleni. Kamienne alejki przeplatane kolorowymi rabatami pełnymi kwiatów. Ławeczki otaczające cały plac zachęcały by przysiąść na chwilę i odpocząć.

Z rynku podreptałyśmy w kierunku Mysiej Wieży. Jej nazwę tłumaczy legenda, kiedy to król Popiel wraz z rodziną został zjedzony przez mściwe myszy. Górująca nad miastem 32-metrowa ceglana wieża to pozostałość zamku. Na szczyt Wieży dochodzi się 109 schodami. Z jej szczytu roztacza się niezapomniany widok na Gopło w średniowieczu zwanym „Mare Polonorum”, na jego malownicze wysepki i półwyspy. Warto się wdrapać. Te widoki….

kruszwica-2

Nie skupiałyśmy się na walorach historycznych. W końcu każdy ma swoje zainteresowania. Nas urzekły tereny zielone wokół wieży. Pięknie zadbany park, pełen utwardzonych ścieżek, ławeczek, kwiatów… Na końcu półwyspu znalazłyśmy małą plażę z drewnianym pomostem. Miłe miejsce do odpoczynku po wdrapaniu się na 109 schodów wieży.

kruszwica-las kruszwica-park

kruszwica-jezioro

molo-kruszwica

Można popływać stateczkiem. Pooglądać widoki, żaglówki.

kruszwica-statek

kruszwica-przystań

Kruszwica jest naprawdę piękna. Może jeszcze za wcześnie na podziwianie jej uroków, ale zamiast siedzieć kolejną niedzielę na czterech literach, czy objadać się daniami z  grilla, wskoczcie do auta i wybierzcie się tam. Zobaczcie czy zmieniło się tam od czasów naszych szkolnych wycieczek.

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn