Surówka z selera – idealna do obiadu

Nastepna propozycja to dodatek do obiadu lub innego posiłku. Albo samodzielne śniadanie. Jak kto woli.

Zapragneło mi się surówki takiej jak z baru sałatkowego. A dlatego, że Pan seler patrzył na mnie proszący wzrokiem. A ja lubię selera. No i trzeba było coś wymyśleć do obiadu. No i musiało być pyszne albo chociaż zjadliwe 😀

Poza tym seler to niedoceniane warzywo i warto po niego sięgać 😃

Dlaczego jeść selera?

Dawno temu uważano, że seler przynosi szczęście. Dziś te niezby urodziwe warzywo jest znane z tegi,  że przynosi zdrowie, urodę i długowieczność. Hmmm no dobra nie jest z tego znany,  ale tak twierdzą naukowcy wiec no właśnie 😀

Poznajmy niektóre z jego właściwości:

  • Seler jest mało kaloryczny – w 10 dag bulwy jest jedynie 7 kcal, a w naci jeszcze mniej, 4-5 kcal.
  • Seler działa uspokajająco i przeciwdepresyjne – od wieków przypisywano mu działanie antystresowe.
  • Dieta bogata w seler oczyszcza organizm z toksyn zawartych.
  • Medycyna ludowa przypisuje selerowi działanie przeciwzapalne – przykładano starty korzeń na zaczerwienione oraz łzawiące oczy.
  • Seler ma również działanie moczopędne – wskazany w przypadku kamicy nerkowej i zaburzeniach czynności nerek. Sok zalecany osobom mającym kłopoty z nerkami.
  • Seler działa przeciwbólowo np łagodzi bóle artretyczne oraz obolałym stawom.
  • Pobudza apetyt.
  • Przyspiesza przemianę materii.
  • Seler działa wspomagająco na układ pokarmowy – pomaga trawić tłuszcze.
  • Seler wzmacnia układ odpornościowy, oczyszcza organizm z toksyn i pobudza przemianę materii.
  • Wspomaga leczenie zapalenia górnych dróg oddechowych i przewlekłych chorób płuc.
  • Seler zalecany jest także osobom cierpiącym na nadciśnienie tętnicze
  • Dzięki przeciwutleniaczom – wit. C i E – chroni skórę i cały organizm przed wolnymi rodnikami.
  • Szklanka soku z selera codziennie rano na czczo oczyszcza organizm, likwiduje obrzęki, nawilża skórę, wzmacnia włosy i nadaje gładkość cerze. Zawiera też witaminy z grupy B.

O matko!  Toż to cudowne warzywo! 😍😍😍😍😍😍 Biegnijcie do sklepu i robimy surówkę 😀

A ja w lodówce miałam już:

  • Pół selera
  • Garść rodzynek
  • Dwie łyżki kukurydzy
  • Majonez (lub w wersji fit JOGURT)
  • Sól

Krok po kroku:

  • Surowy seler został starty na małych oczkach.
  • Rodzynki namoczone w gorącej wodzie, następnie odciśnięte.
  • Kukrudza z puszki – odsączona z wody.
  • Wszystko razem połączone i doprawione do smaku.

I co skusicie się?  😀 Teraz coraz wiecej świeżych warzyw. Coraz cieplej. Warto robić lżejsze obiady i do nich serwować właśnie takie proste,  zdrowe,  pyszne surówki. A ta jest delikatna i słodkawa więc i dzieciom powinna zasmakować. Spróbujcie bo warto. No i pamiętajcie o całej garści witaminek w niej zawartych😍😘 Smacznego 😘

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*