Cukinia na sto sposobów – leczo

Warzywa, warzywka, jesienne skarby. Teraz to najlepsza pora na delektowanie się ich naturalnym smakiem. Chyba, że traficie na ekstremalnie pędzone egzemplarze. Wszytskie są tak samo ważne w naszej diecie. Bo jak wiadomo im bardziej różnorodnie tym zdrowiej. 😊 Dziś jeden z rekordzistów ostatnich tygodni – cukinia na sto sposobów.

Zaraz może zniknąć z naszego zasiegu. Warto więc zabrać się za pichcenie. Cukinia na sto sposobów? Bardzo możliwe!  Jak to ktoś kiedyś powiedział – ogranicza nas tylko nasz umysł.

Cukinia jest bardzo wdzięcznym warzywkiem. Polecamy szczególnie zupy, grilowanie czy pieczenie albo nasz ostatni hit – ketchup z cukini.

Przepis – TUTAJ.

Jakby ktoś nie kojarzył cukini,  to wygląda jak przerośnięty ogórek😀. Jej nazwa to z włoskiego MAŁA DYNIA, bo jest jej odmianą. Jest nazywana przez niektórych kabaczkiem. Najczęściej zielona,  bywa też żółta i pomarańczowa. Nie musimy obierać, ponieważ skórka jest również jadalna, szczególnie w młodszych egzemplarzach. Jej kwiaty są także jadalne i podobno pyszne!

Najpierw zadajmy sobie pytanie – po co w ogóle jeść cukinie?

Oto zebraliśmy dla Was kilka istotnych powodów:

  • Jest niskokaloryczna – w 100g mamy 15kal!
  • Jest lekkostrawna – idealne warzywo dla osób z problemami żołądkowymi.
  • Bogata w magnez, żelazo oraz potas.
  • Zawiera niewiele tłuszczu, białka i najwięcej to węglowodany.
  • Błonnik również obecny.
  • Zwiera witaminy z gruby B – B1 I B3.
  • Obecna w niej jest wit C.
  • Także wit K i PP.
  • Posiada również karoten, który ma działanie antyoksydacyjne.

Cukinia na sto sposobów.

A my dziś upichcimy najpopularniejszą potrawę z cukini – leczo.

Potrzebujemy:

  • Średnia cukinia
  • 2 papryki czerwone lub żółte
  • 4 średnie pomidory
  • 2duże cebule
  • Opcjonalnie: ulubiona kiełbasa
  • Sól, pieprz

Zaczynamy:

  • Jeśli chcemy możemy najpierw ugotować bulion mięsny.
  • Dorzucamy liście laurowe, ziele angielskie oraz ziarna pieprzu.
  • Do buliony dodajemy sok z pomidorów.
  • Szorujemy cukinie, kroimy na grube talarki, a nastepnie na sporą kostkę.
  • Solimy i obsmażamy na rozgrzanej patelni i odrobinie oleju ewentualnie oliwy.
  • Paprykę i pomidory kroimy w sporą kostkę. Również podsmażamy na oleju/oliwie.
  • Cebulę kroimy w drobną kostkę i także podsmażamy na patelni aż się zarumieni.
  • To samo czynimy z naszą ulubioną kiełbaską. Ale możemy zrobić wegetariańską wersje, którą będzie można zawekować.
  • Wszystko po kolei wrzucamy do garnka z bulionem.
  • Próbujemy i doprawiamy jeśli jest taka potrzeba.

Tak przygotowane leczo można wrzucić do słoików (bez kiełbasy). Bedzie idealnym dodatkiem do jesienno-zimowych obiadków. Albo samodzielnym daniem. Można zmiksować i zrobić zupę krem.  Życzymy smacznego!

A jakie są Wasze ulubione dania na chłodne wieczory?

Zapraszamy do publikacji Waszych przepisów na naszym portalu. Zabłyśnijcie, pokażcie swoje talenty!  😊

A takie piekne garnki tylko w naszym gnieźnieńskim Altomie.😊 POLECAJĄ SIĘ DO GOTOWANIA. 😊

Pozdrawiamy

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*