Kiedy się ważyć? Czy Wiesz jak prawidłowo sprawdzić ile ważysz?

Jeśli regularnie kontrolujecie swoją wagę pewnie mieliśmy okazję zauważyć, że potrafi ona zmieniać się tak z dnia na dzień. Mimo, że wcale nie przestaliście zdrowo jeść, ani też nie pozwoliliście sobie na innego rodzaju grzeszki. To naturalne. I nie warto od razu zaciskać pasa, jeśli nagle na wyświetlaczu pojawi się  2 czy 3 kilo więcej. Kiedy się ważyć, i jak to robić prawidłowo? Dziś Wam podpowiemy.

Raz w górę, raz w dół

Jeśli po prostu zdrowo żyjesz, i nie ma dla Ciebie większego znaczenia to, czy tracisz na wadze, nie kontrolujesz jej regularnie. Ale co mają powiedzieć osoby, które zdecydowały się na redukcję kilogramów i wskakują na wagę nawet codziennie? Zdarza się przecież,że jednego dnia są lżejsze nawet o 2 kilogramy, niż dnia kolejnego. I pojawiają się pytania: kurczę, co robię źle? Dieta, ćwiczenia.. Wszystko przecież jest ok, a ja zamiast chudnąć, tyję? Otóż to nie do końca jest tak.

Kiedy się ważyć, i jak to robić?

Jeżeli naprawdę chcesz kontrolować swoją wagę, dobrze byłoby zrobić sobie specjalną tabelkę, i zapisywać w niej każdy wynik. To bardzo ważne w przypadku redukcji, bo jeśli zauważymy jakieś podejrzane zmiany i zbyt duże wahania w słupkach statystyk, będziemy mogli odpowiednio szybko zareagować.

  • nie waż się codziennie – a już tym bardziej nie po kilka razy dziennie. To bardzo kusząca opcja, ale daje nieprawidłowy wynik. Dlatego wyznacz sobie najlepiej jeden dzień tygodnia, i waż się tylko wtedy. Dodatkowo musi to być również konkretna – określona pora.
  • najlepiej ważyć się z samego rana, przed jakimkolwiek posiłkiem, i po porannej toalecie.
  • co wpływa na naszą masę ciała? Tak naprawdę wszystko! Począwszy od stresu, po mniejszą lub większą aktywność fizyczną, lub zakrapianą imprezę nawet, jeśli trzymaliśmy się określonej liczby kalorii. Postaraj się więc dzień przed ważeniem nie pozwalać sobie na takie sytuacje.
  • w trakcie miesiączki, oraz tuż przed nią, masa ciała również wzrasta – co po miesiączce się naturalnie reguluje.
  • ważne jest też to, by przy każdym ważeniu być ubranym podobnie – przecież odzież też waży.

Skacząca waga może zniechęcać do odchudzania. Ważne jest to, by zachować zdrowy rozsądek i pamiętać też o tym, że nie stracimy zbędnych kilogramów w jeden dzień. Dlatego właśnie warto ważyć się wyłącznie raz w tygodniu – to będzie najbardziej miarodajna opcja – a dodatkowo korzystać też z centymetra, który dokładnie pokaże nam, ile udało nam się zrzucić i czy wszystko idzie w dobrym kierunku.

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*