Zielona herbata -właściwości, które powinieneś znać.

Zielona herbata to jeden z najczęściej polecanych sposobów na odchudzanie bez skutków ubocznych. Stosowana jest w profilaktyce zdrowotnej. Ma dobroczynny wpływ na funkcjonowanie organizmu oraz na zmniejszenie ryzyka zachorowania na choroby serca i różne typy nowotworów. Czy jednak znasz dokładnie jej właściwości, te dobre i złe? Czy wiesz jaki wpływ ma na Twój organizm?

Zielona herbata, mimo swojego, niekoniecznie dobrego smaku jest ostatnio bardzo popularna. W każdej grupie ludzi, którzy walczą z nadmiarem kilogramów jest polecana jako „napój młodości”, obniżający poziom złego cholesterolu i wspomagający odchudzanie. Ja bardzo długo walczyłam o przełamanie się do niej. Zaczęłam od spożywania „zielonej z dodatkami”, np. opuncji, cytryny, pomarańczy.

Zielona herbata pochodzi ze starożytnych Chin. Zbierane ręcznie, a następnie suszone, liście herbaty chińskiej dają zieloną herbatę. Dopiero po poddaniu ich fermentacji uzyskuje się herbatę czarną. Najdroższe i najsmaczniejsze zielone herbaty powstają z liści zbieranych o poranku, zroszonych rosą. Podobno, bo nie próbowałam.

SPOSÓB PARZENIA ZIELONEJ HERBATY, mój własny, dzięki, któremu się do niej przekonałam
  • Ja zawsze parzę ją w większym dzbanku bo czasami muszę się nią dzielić. Nigdy nie zalewam zielonej herbaty wrzątkiem!
  • Jeśli wydaje Ci się za mocna, wystarczy dolać do niej gorącej wody, albo skrócić czas parzenia (2 minuty zupełnie wystarczą)
  • Dodaj do filiżanki plasterek cytryny, lub kilka kropli samego soku. Możesz też wykorzystać kilka kropli soku z malin, jeżyn, bzu. Wszystko według uznania.
  • Gorzkawy posmak herbaty skutecznie zniweluje również kilka liści mięty.
  • Jeśli już musisz ją posłodzić to zrób to miodem lub kropelką ekstraktu waniliowego.
  • Jak lubisz na zimno, to po ostudzeniu dodaj do szklanki zamrożone owoce lub kostki lodu. Zamiast kupować butelkowe napoje, zrób swój.
  • Możesz również wybrać gotową mieszankę herbaty zielonej z dodatkami.

Właściwości zielonej herbaty, które powinieneś znać.

  • Polecana na odchudzanie, zwłaszcza pita na noc, przed snem. Tylko, by móc spokojnie zasnąć, trzeba użyć tej z drugiego parzenia, która relaksuje i odpręża. Nie będę Wam wymieniać trudnych nazw składników, które się w niej znajdują. powiem tylko jakie mają działanie. Redukują tkankę tłuszczową, hamują wchłanianie tłuszczów ze spożywanego jedzenia, zwiększają aktywność enzymów biorących udział w trawieniu, korzystnie wpływają na regenerację wątroby.
  • Napar z pierwszego parzenia zawiera dużo teiny dlatego działa pobudzająco, z drugiego- relaksująco. No tak, zapomniałam dodać, że zieloną herbatę można parzyć kilkukrotnie.
  • Hamuje rozwój bakterii w przewodzie pokarmowym.
  • Obniża ciśnienie krwi i tym samym poprawia krążenie, co zapobiega chorobom układu krwionośnego.
  • Zapobiega próchnicy zębów gdyż zawiera duże ilości fluoru.
  • Bogata w witaminy C,B,E i garbniki, które zapobiegają nowotworom.
  • Na pewno zwiększa częstotliwość wypróżnień, co ułatwia pozbywanie się toksyn z organizmu.
  • Może być stosowana (oczywiście zimny napar) do przemywania zmęczonych oczu.

Dobrze zaparzona zielona herbata może dać więcej energii niż filiżanka porannej kawy i do tego jest zdrowsza.

Żeby nie było tak kolorowo, zielona herbata ma też kilka wad? Właściwie, nie wiem czy to wady. Przecież wszystko spożywane w nadmiarze może nam zaszkodzić. Trzeba nauczyć sobie dawkować i zachować zdrowy rozsądek.

  • zbyt duże ilości zielonej herbaty mogą obniżyć poziom żelaza w krwi i wywoływać anemię
  • kobiety w czasie ciąży powinny ograniczyć ja do 2 szklanek dziennie
  • nie powinno się jej pić na pusty żołądek, bo może wywołać nudności
  • oczywiście nie powinno się jej używać do popijania leków, ale tak naprawdę leki zawsze popijamy wodą

Może nie przekonałam Was do zielonej herbaty, ale nie mówcie stanowczego „NIE”!!!Spróbujcie różnych wersji, dodatków, dolewaj wody, parz i pij na zdrowie.

 

 

 

 

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*