Rzadko jesz śniadanie? Sprawdź, dlaczego warto to zmienić!

Znam wiele osób, które nie jadają śniadań. Jednocześnie nie widzą w tym żadnego problemu. Podobno ci, którzy są do śniadań przyzwyczajeni, są znacznie szczuplejsi no i w ciągu dnia raczej nie dopada ich wilczy apetyt. Dlaczego warto jeść śniadanie? Przeczytajcie!

Dlaczego warto jeść śniadanie?

Zwolennicy śniadań toczą wciąż nieustanną walkę z ich przeciwnikami. Osoby na diecie często mówią wprost, że wcale nie trzeba jeść śniadań, żeby schudnąć no i jest w tym trochę racji, jednak dobrze zoptymalizowana dieta to nie tylko posiłki, które dostarczają nam wszystkich składników odżywczych, ale również regularne jedzenie!

Poranek powinniśmy zacząć od śniadania. To ten pierwszy posiłek jest w stanie dostarczyć naszemu organizmowi nie tylko energii, dzięki której będziemy w stanie dobrze rozpocząć dzień, ale również wspomnianych składników odżywczych.

Są osoby, które nie wyobrażają sobie wyjścia z domu bez tego posiłku. Burczenie w brzuchu wciąż im o nim skutecznie przypomina. Są też jednak ci, którzy do jedzenia śniadania się wręcz zmuszają, ale wiedzą doskonale, że jeśli go nie zjedzą, to dopadnie ich w ciągu dnia wilczy głód i zjedzą coś, czego nie powinni zjeść.

Jak nauczyć się jeść śniadanie?

Jeżeli z samego rana wciąż czujesz się najedzona, może zastanów się nad tym, czy nie zjadłaś zbyt obfitej kolacji? Zmniejsz porcję albo po prostu zjedz coś lżejszego. A raz na jakiś czas z kolacji możesz tak naprawdę zrezygnować.

Zastanów się, na co akurat masz ochotę. Nie wmuszaj w siebie omletów, jeśli ich nie lubisz. Jedz śniadania na słodko, gdy za nimi przepadasz. Rozkoszuj się tym posiłkiem, wtedy chętniej będziesz się nim zajadać.

Ustal sobie konkretny rytm dnia. Jedz śniadanie o tej samej porze – tak jak inne posiłki. Dzięki temu Twój organizm sam upomni się o kalorie.

A jeśli już naprawdę nie masz apetytu, obejrzyj sobie jakiś kulinarny program, albo poprzeglądaj Instagrama z kulinarnymi zdjęciami. To zawsze działa i z pewnością zrobisz się głodna.

Może warto też skorzystać z pomocy dietetyka? Nawet jeśli nie jesteś na diecie, powinnaś spożywać codziennie tę samą, z góry ustaloną liczbę kalorii, które powinnaś dzielić odpowiednio na każdy posiłek. Spróbuj jeść tak choćby przez tydzień, a na pewno zauważysz różnicę.

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*