Czekośliwka – najlepsze fit słodkości!

Już jakiś czas temu zaczął się sezon na śliwki. Szkoda by je zmarnować, co? No właśnie! Wprawdzie sporo z nimi roboty – bo trzeba wypestkować a później dość długo trzymać na ogniu, ale warto. Czekośliwka  – znacie przepis na nią? Może z powodzeniem zastąpić nutellę. Dżem do naleśników. Albo słodką przekąskę – po prostu. I to w wersji fit. Jak ją zrobić?

Czekośliwka 3 składnikowa

Potrzebujemy przede wszystkim śliwek. Ja wybrałam dość soczyste, i słodkie, żeby za dużo nie dosładzać, ale jak wolicie na kwaśno to albo dodajecie trochę soku z cytryny, albo wybieracie odmianę, która ma w sobie mniej cukru. Zapytajcie na targowisku – albo spróbujcie (lepsza opcja).

Kupcie około kilograma owoców – wystarczy na spory pojemniczek. Do tego kakao – odtłuszczone. Ciemne. No i cukier kokosowy na przykład, albo ksylitol,  jak kto woli.

 

Czekośliwka – jak zrobić?

Zaczynamy od umycia owoców i wyjęcia z nich pestek – wystarczy przekroić na pół, pestki łatwo odchodzą, gdy śliwka jest dojrzała. Wrzucamy je później do garnka i odparowujemy. Fajnie, żeby się przy tym gotowaniu rozpadły.

Na koniec gotowania dorzucamy 2 łyżki kakako – czubate i przy kilogramie owoców. Smakujemy i jeśli czujemy potrzebę – dosładzamy. Ja pominęłam ten punkt. Bo śliwki były wystarczająca słodkie. Im dłużej dacie im odparowywać, tym czekośliwka będzie gęstsza. Polecam później schłodzić. Idealny deser. My zajadaliśmy nawet bez dodatków. SMACZNEGO!

domowa nutella dietetyczna

Podziel się...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*